2011. szeptember 16., péntek

IAA 2011


Kb. 2 hete felhívott egy régi barátom (szintén autóőrült), hogy nincs-e kedvem kimenni idén Frankfurtba az IAA-ra (nemzetközi autókiállítás). Dehogynem! Abban egyeztünk meg, menjünk valamelyik szakmai napon, bár háromszor annyi a belépő (45EUR), de nincs akkora tömeg, többnyire újságírók, autóiparban dolgozók alkotják a látogatók zömét ezeken a napokon. Végül a péntek mellett döntöttünk, azaz utazzunk csütörtökön és pénteken a kiállítás után haza. Nekem pár napra rá kiderült, hogy szombat hajnalban indulok Bostonba, de emiatt nem változtattunk a programon, utaztam már red-eye üzemmódban :)
Darmstadtban szállítunk meg, innen péntek reggel 20 perc alatt odaértünk a kiállítás helyszínére. Az autósokat egy parkolóházba irányítják (11EUR egy napra), ahonnan folyamatosan indulnak a buszok a kiállítás helyszínére, ami kb. 3 perc buszozást jelent. A nyitás előtt odaértünk, így 9-kor már elkezdhettük nézegetni az autókat. Az exkluzív autók (pl. a Ferrari, Maserati, Bentley, Rolls-Royce, Lotus, ugyanakkor a Porsche nem) üvegkorlát mögött vannak, ezeknél szabályozzák, hogy egyszerre hány ember lehet bent, de nem kell sokat sorban állni, a Rolls-Royce-t pl. nem hagyhattuk ki. A Mercedes, a BMW és az Audi kitett magáért. A Mercedes egy háromszintes csarnokban állította ki a legjobbjait, a Maybach-on kívül mindent meg lehetett tapogatni, a Kecskeméten készülő B-osztály köré nagy show-t szerveztek. Az Audi a kiállítási terület egyik nagy udvarán saját pavilont húzott fel, az épület kerületén egy pályán folyamatosan köröztek a sport- és elektromos autói. A BMW-nél a pavilonjuk második szintjén szintén volt egy körpálya, ahol az új M5-össel és kisebb társaival kergetőztek. A koncepció autókon és a frissen bemutatott modelleken kívül a gyártók a hangsúlyt hibrid és elektromos autó fejlesztéseire helyezték. Tetszettek a luxusautók, a gyönyörű sportautók, azonban számomra 2 unalmas autó volt a legérdekesebb: a 7 üléses Toyota Prius+ és a Citroen DS5. Ezen kívül tetszettek a különleges felnik, lámpák és ahogy folyamatosan szorgos kezek törölték a port és ujjlenyomatokat az autókról.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése