2012. február 26., vasárnap

Mászóbirodalom

Már jó ideje igyekszünk minden hétvégén egy sportnapot tartani, úszás, kirándulás, falmászás, ilyesmi. Most talán kicsit túlzásba is vittük, pénteken volt a rendes falmászó edzés a suliban, este Eszterrel és öcsémékkel egy nagyobb sétára mentünk (~8 km) és szombatra terveztük a sportnapot. Délelőtt úszás, Eszter a délutánra tartalékolva csak 8-10 hosszt úszott, utána kismedencében Emmával, Vikivel és Dénivel lubickoltak még majd' egy órát, gyors ebéd, majd jött a fő program, a mászóbirodalom. A múlt héten úszás előtt az Ujjerő boulder teremben voltunk, ahol pár hete a verseny is volt. Onnan az usziba menet szúrtuk ki egy régi gyárépületen a mászóbirodalom feliratot. Otthon megnéztem a neten, engem a fal magassága fogott meg, a mászóbirodalomban 13.5 méteres a nagy fal, de vannak alacsonyabb pályák és boulder terem is. A Klébiben, ahová járunk, 8-9 méteres falak vannak, ez a plusz 4-5 méter pedig nagyon sokat számít. Eddig csak nyolcassal biztosítottunk, itt önfékező grigri-t adnak, ez is új volt. Bár tényleg biztonságos, hogy akkor sem lehet leesni, ha a biztosító nem fogja a kötelet, a nyolcas nekem könnyebben kezelhetőnek tűnik. A nagyobb kötélhosszok miatt sokkal nagyobbakat rugózik a kötél beülésnél, ezt mondjuk meg lehet szokni. A magasság viszont nekem nehezebben ment, kb. féltávnál visszafordultam, majd legközelebb. Egyszerűen nem találtam a fogást és ilyen magasságban már nehezebben vállalom be, hogy lendületből rákapjak egy távolabbira.
Eszter és Viki szinte elsőre megmászták a könnyebb falakat, Eszter végül 5 magas falat küzdött le (1, 2, 4, 6 és 7, aki esetleg kedvet kapna és megnézné a termet :), ami a 138 cm-es magasságához képest különösen értékelendő (nem is értem, hogy mentek át ott, ahol én elakadtam).
Bár gondolom a Klébihez hasonlóan folyamatosan átszerelik a pályákat, de a szintek talán maradnak. Van "lukas" fal is (a képen Eszter a tetején), meg egyéb nyalánkságok, remélem idővel mind meghódítjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése