2014. október 29., szerda

Börzsönyi kéktúra - 1. nap

Idézet a Börzsönyi kéktúra pecsétgyűjtő igazolófüzetéből:
"A túramozgalom célja:
- A Börzsöny-hegység szép bércein, völgyein Diósjenő és Szob között végighaladó kék sáv jelzésű útvonal végigjárása;
- a hegység sokak által kedvelt részeinek, vagy kevésbé járt útjainak bemutatása;
- az egészséges, tartalmas életmódra való csábítás."

A csábítás sikerült, újabb túra Eszterrel, ezúttal nagyobb csapattal, hatan vágtunk neki: unokatesók, barátok. Egyik unokatesóm sajnos sérülés miatt csak kocsival tudott követni, a napi céloknál várt minket, így mindig csak az aznapi cuccot kellett cipelni.
A túra péntek délelőtt a diósjenői vasútállomástól indult, nagyon szép utakon vezetett, a borult idő ellenére Drégelyvárról még szép kilátásunk is volt. Az időnként eleredő eső és helyenként csúszós talaj kicsit nehezítette a menetet, de ez alapvetően egy kényelmes túra, az első napi szakasz 22 km volt, este Bernecebarátiban szálltunk meg. A faluban nincs étterem, a kocsmáros tanácsára átugrottunk (~5 km) Ipolyságra a Bieta étterembe. A rendszámokon és kétnyelvű feliratokon kívül más nem jelezte, hogy Szlovákiában vagyunk, az étteremben csak magyar szót hallottunk. Este még visszatértünk a kocsmába (nem volt nagy szám a vacsora), a kocsmáros, a panziós és cimborái jó sztorikkal szolgáltak, akár a vadászatra, akár a falon lévő 40 éves képekre terelődött a szó. Eszternek érdekes tapasztalat lehetett, szerencsére saját bevallása szerint nem sokat értett a sokszor szabadabb nyelvezetűvé fajult társalgásból :) Éjfélre azért hazakerültünk, elvégre ez még csak az első nap volt.

A túrarészleg
Diósjenő - pincesor
 Dagonya
 Kétfejű sárthány
 Kék. De ez nem az a kék!
 A csapat minden tagjára jutott jelzés.
 Még több is.
 Luxuskulcsosház Pénzásáson
 Fedett terasszal.
 Út minden irányban
 Kilátás Drégely várából
 Kitartóan építik
 Glückspilz
 Kényelmes útvonal, a 22 km-en bő 500 m szintemelkedés
 Dagonya cont'd. Edzés másnapra.
 Mészdombok kilátó
 Vegyülünk. Eszter kilóg :)