2014. október 22., szerda

Budai sárga 25

Pénteken Gábor barátom hívott, hogy indul vasárnap a Budai sárga túrán, bő 26 km, nincs-e kedvem vele tartani. Utoljára a Pilisben voltam kirándulni, a lábam is tesztelni kellene (a hosszú hétvégén 3 napos túrára megyünk), jó idő is ígérkezik, hajrá!
Vasárnap reggel a jó időnek még nyoma sem volt, csak köd, hűvös. A túra Csillebércről indult, kb. fél 10-re értünk a rajthoz, addigra onnan a köd már leszállt. Majd a Hárs-hegyre menet ismét belegyalogoltunk a felhőbe, a Szépjuhásznén 1-1 sörrel frissítettünk és ismét kikászálódtunk a ködből. A Kaán Károly-kilátóból azért nem sokat lehetett látni, néha az Erzsébet-kilátó és a HHH adótornyai előbukkantak a ködből, de ennyi.
A párás idő és a néha áttörő napfény azért klassz az erdőben.
A Hárs-hegyről Hűvösvölgybe vezetett a túra, onnan fel az Újlaki-hegyre, majd a Virágos-nyergen át Solymárra a Rózsika-forráshoz. Csak egy pecsételő pont volt az Újlaki-hegyen, illetve a füzeten két kérdésre kellett még válaszolni: van-e teteje a Hárs-hegyi kilátónak és iható-e a Rózsika-forrás vize. Solymárról még kb. 6 km volt hátra Nagykovácsiig, ezen az úton még sosem jártam, pedig klassz, egyenletes emelkedésű, még bringával is kényelmes lehet.

Klassz, hogy a Normafától a III. kerület és Solymár érintésével el lehet jutni turistaúton, szinte kizárólag erdei ösvényen (csak háromszor kereszteztünk aszfaltozott utat) Nagykovácsiig.