2013. április 26., péntek

Bálint 2

Tegnap volt Bálint 2. szülinapja, érdekes újra elolvasni az 1 éves szülinapjára írt bejegyzést. Mi változott azóta? Persze megnőtt. Jó a mozgása, már hónapokkal korábban leszereltük a lépcsőről a rácsokat, hadd menjen! Továbbra is a konyha a mindene, főz, pogácsákat vág ki gyurmából stb. Beszélni nem beszél, még a tavaly nyáron felszedett szavakat használja, papa, mamma (ez a kaja), hrshli (virsli), bebe (ketchup), hrahou (nagy), brrr (autó) és persze a nyögések olyan változatos formái, melyeket csak anya érthet :) Ő viszont ért mindent, tudja pl. a színeket, térben is tök jól tájékozódik, lehet navigálni. Kedvenc meséi az Anna, Peti, Gergő és a Bogyó és Babóca. Többnyire Réka olvas neki, de ezekből egy csomó sztorit már én is tudok fejből, gondolkodtam is egy gyerekkönyv kritika íráson... Vannak kedvenc DVD-k is, Gyerekdalok és Maszkabál.
 
Rájöttünk, hogy nem csak a konyhát szereti, hanem a szerszámokat is. Bringaszerelésnél ő is előveszi a motorját és szereli a kerekét, egy csavarral és tiplivel is nagy örömet lehet neki szerezni :) Szeret motorozni is meg mögöttem ücsörögni a bringán. A trambulint is nagyon kedveli, főleg ha bent van vele valaki. Társasági gyerek, mondjuk mindig is volt nyüzsgés körülötte, Réka megnézte vele a bölcsit pár hónapja, ott is rögtön feltalálta magát, lehet, hogy ősztől bölcsibe megy.
Képet raktam már fel eleget, jöjjön pár videó áprilisból:

3 megjegyzés:

  1. Boldog szülinapot az ünnepeltnek :)

    (gyerekkönyv kritika jöhet, a nagyobbaknak való olvasmányokkal kiegészítve. pl. APG-től én agyf...szt kapok, úgy örülök, hogy már nem ez érdekli a nagyobbat.)

    VálaszTörlés
  2. köszi :)

    Gyerekkönyveknél nem csak arra gondoltam, kit, melyik, mennyire irritál, bár az is fontos, hanem pl. arra, hogy néha mennyire következetesek a történetek vagy épp olyan szavakat használnak, melyeket hosszan lehet csak megmagyarázni. A nagyobbaknak szóló könyveket össze tudom szedni, mindkét lány szeret olvasni, de ezeket már nem ismerem, nem olvasom. Azon viszont meglepődtem, amikor kérdeztem, miről szólnak, hogy mennyire elvontak tudnak lenni, mennyire elszállt az író fantáziája...

    VálaszTörlés
  3. Alapvetően én sem az irritáció faktorra gondoltam, de az APG annyira egyszerű szövegezésű, tőmondatokból áll szinte. Ennél a szintnél én értelmesebben tartom a gyerekeket. Biztosan van fejlődés pszichológiai magyarázat ezekre a bugyuta mondatokra, de a kicsinek tuti nem fogom olvasni. (a két monstre APG könyv 2X16 történet, ehh, ajándék volt)

    Elvont, vagy nehezebben emészthető irományba már mi is belefutottunk. pl. kelta mitológia meséi, amit nem tudott feldolgozni a gyerek hiába magyaráztunk neki. Rászoktam arra, hogy még a boltban elolvasom a könyvet.

    Mátéval most Micimackó enciklopédiája sorozatot gyűrjük esténként és az nagyon jó az ő korosztályának. Sok kép kevés szöveg és sok magyarázat tőlünk.

    VálaszTörlés