2015. január 3., szombat

BUÉK20 2015

Ma volt az idei BUÉK20 teljesítménytúra. Egészen tegnapig úgy volt, hogy egy kellemes, nyugodt (~4 órás) séta lesz a gyerekekkel, barátokkal, tegnap estig mindenki kihátrált, így elhatároztam, hogy akkor egyedül lefutom. Tavaly jó volt a terep, jó tempóban teljesítettük, rá pár napra le is futottam. Tegnap este és éjjel ónos eső esett, ezen kívül az ünnepek alatt felszedett kilók (pedig egy 25 km-es Börzsöny túrát és egy 7 km-es Mecsek futást is beiktattunk) álltak a jó időeredménnyel szemben.
9:31-kor indultam, ekkor a 806-os rajtszámot kaptam. Az ónos eső nagyon megnehezítette a terepet, elég népszerű a túra, a sokszor csak egyetlen járható nyomvonalon általában valaki csoszogott, vagy ki kellett várni vagy az ösvény szélén kerülni. A 847 m szintemelkedésből 350-et az első 4 km-en kell leküzdeni, ez a túra legnehezebb része, illetve ha valaki itt "elfutja", akkor emiatt nehéz a későbbiekben. Az időre nem volt panasz, napsütés, csak enyhe szél fújt egy-két helyen. A HHH-ról leereszkedve esett-kelt mindenki, én megúsztam egy komolyabb taknyolással, ez akkor nem akadályozott, a csuklóm azért estére már érzem. Az első két pecsételőponton (HHH és Apáthy szikla) nem volt frissítés, a fél literes vizes palackom vészesem ürült. Pasarétről fel kell mászni a János-hegy oldalába, szerencsére a Szépjuhászné közelében lévő pecsételőponton (13.5 km után) volt víz, itt lelkesítettek is, hogy meglepően jó tempót nyomok. Innen már csak a Hárs-hegyet kell megmászni (meredekebb emelkedőkön nem futottam) és óvatosan visszakorcsolyázni Hűvösvölgybe. Végül 12:12-re értem be, a telefonom szerint a nettó időm 2:31 volt a szűk 20 km-en. A csúszós terep és az állandó kerülgetés miatt ezzel elégedett lehetek, sajnálom, hogy nem túrázhattam a gyerekekkel, így viszont nagyobb lett a sportértéke.

HHH panoráma
Ehhez hasonló jeges szánkópályán kellett leereszkedni a HHH-ról
Apáthy-szikla panoráma
Tempó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése